Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Her diskuterer vi [+35] TeamSpeak 3 server
Forum rules
Du kan finde vores TeamSpeak3 kanal på 195.201.34.203:10228
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Har siddet og spillet CSGO og været på vores teamspeak server, og derefter opdaget at der er blevet streamet..

Hvad er reglerne på det område?

Det er jo i og for sig en decideret overvågning og aflytning som sker, uden at man opdager det før bagefter..

- Syntes det er et område som der bør kigges på, og som der skal være et letforståeligt regelsæt for, da jeg syntes det er meget forkert

Kom gerne med andre inputs, hvis det er, så vi får klare linjer og holdninger på det område også :)
User avatar
[+35]CHIP[Wa]
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 26
Joined: 06 Feb 2016 02:38
Contact:

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]CHIP[Wa] »

Så vidt jeg husker sidst jeg undersøgte dette, så ifølge dansk lovgivning er det ikke set som overvågning/aflytning når man optager sig selv i det offentlige forum, selv vores Teamspeak er et offentligt forum da alle har adgang til det. Det tidspunkt det bliver overvågning/aflytning er når personen direkte vælge at optage dig og dine aktiviteter i det offentlige forum og det er ikke tilladt af dansk lovgivning medmindre ens samtykke er givet. Ydermere skal du huske, hvis jeg husker rigtigt, hvis at du kommer til at sige noget der kan være kriminaliserende så må det ikke blive brugt imod dig da det kan være taget ud af kontekst da det er det offentlige fora.

Jeg er selv af den overbevisning at hvis man vælger at streame eller optage noget når man spiller med folk og har den hensigt at ligge det op på et offentligt domæne såsom YouTube så nævner man det for dem man spiller med så de kan give deres samtykke til at hvad de siger og gør kan ende et sted hvor offentligheden kan se det, og i tilfældet af internettet, til evig tid.

Problematikken ved at lave et regelsæt er at det er meget afhængig af situationen når det kommer til streaming/optagelser. Men jeg kan give mine idéer:
1. Streaming af lyd og aktivitet på +35 teamspeak er tilladt med samtykke fra folk i rummet, samtykke er ikke nødvendig hvis man er alene i et rum.
2. Hvis man streamer/optager, bedes man informere andre brugere i rummet om det af respekt.
3. Sidder man i et rum og der kommer en ind der streamer/optager og man beder personen om at holde op eller forlade rummet, men han ikke stopper eller forlader rummet, må han få et kick, bliver han ved må det blive et ban (1 dag --> 1 uge --> 1 måned --> perma)
4. Sidder man i et rum og streamer/optager og der kommer en ind, bliver personen i rummet nævner man at man streamer/optager, hvis personen ikke ønsker at blive streamet/optaget må han forlade rummet, gør han det ikke må man gå ud fra at han har givet samtykke. Bliver personen aggressive må han få et kick, bliver han ved må det blive et ban (1 dag --> 1 uge --> 1 måned --> perma)
5. I tilfælde af spil der foregår i gruppen, f.eks. Counter-Strike: Global Offensive må det være op til gruppen, i tilfælde af at der ikke gives samtykke af gruppen, gælder regel 3., I tilfælde af at der gives samtykke af gruppen gælder regel. 4.
Ex. 5 personer vil spille CS:GO sammen, 1 af dem streamer/optager, 2 ud af de 4 andre giver ikke samtykke, så gælder regel 3. I tilfælde af at kun 1 ikke giver samtykke gælder regel 4.
En gruppe af spillere bedes først prøve at finde ud af det selv om der gives samtykke eller ej inden støvlen eller banhammeren tages i brug af en admin.

Vi skal huske at der skal være plads til alle i det offentlige forum, både folk der gerne vil optages og dem der ikke ønsker at blive optaget.
Fejl og misforståelser opstår, lyt til begge sider af en historie før en afgørelse tages, at komme frem til den rigtige information er vigtig.
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Jeg er helt enig i det som du skriver her, det er i hvertfald en god indgangsvinkel til hvordan det kunne se ud :)

Men det der pissede mig af, var at vi sad i en gruppe hvor 3 ud af 5 tydeligt havde bedt personen om at stoppe det, den sidste gav ikke sin mening til kende. (Så lad os bare sige at han syntes det var okay. Så har jeg givet streameren en retfærdig indgangsvinkel på det her).

Vi spiller så 2 maps med personen, efter at han har lovet at slukke for det, og det går fint, men en af dem som jeg spillede med, havde ikke tiltro til personen (MED RETTE). I vores 3 kamp i csgo, uafbrudt af hinanden, og med 100% de samme spillere, sætter han streamingen igang, uden at give besked om dette... Hvilket vores spiller som havde mistro til personen opdager.

Jeg syntes det er så ualmindeligt stor mangel på respekt for andre mennesker, som ikke ønsker at være en del af dette..
Jeg forsøgte at opsnuse nogle regler på dette på vores Teamspeak og på vores hjemmeside, men uden held.
Derfor syntes jeg at denne debat ville være et vigtigt emne at tage op internt, så vi har et KLART og LET FORSTÅELIGT reglement på området, så vi alle får en dejlig tid på vores Teamspeak :)
User avatar
[+35]CHIP[Wa]
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 26
Joined: 06 Feb 2016 02:38
Contact:

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]CHIP[Wa] »

Det er ærgerligt at det er nødvendigt med sådan en mistillid til hinanden, men i dette tilfælde er det så retfærdiggjort da ham der streamer tydelig vis ikke har respekt for dem han spiller med.
3 af jer havde ikke givet tillades derfor har han ikke ret til at optage hvad i siger på teamspeak.
Han har stadig ret til at optage jeres kamp, dog ikke lyden fra teamspeak.

Tror jeg har en god måde at formulere det på:

Streaming/optagelse af lyd og aktivitet på +35 Teamspeak er tilladt.
Er man i en channel med andre skal de informeres om at det bliver streamet/optaget af ren respekt.
Streaming/Optagelser af lyd/aktivitet på Teamspeak skal stoppes hvis flertallet i den channel ikke giver
samtykke til at blive streamet/optaget. Ved lige mange for og imod stream/optagelser bedes man stoppe det.
Har undertallet et problem med resultatet må de vælge at forlade rummet eller finde en anden gruppe at spille med.
Opfyldes disse krav ikke kan det resultere i et ban fra +35 Teamspeak.

Hvis tilfældige mennesker joiner den channel man streamer/optager, skal de informeres om stream/optagelser.
De har dog ikke ret til at stoppe din stream da du har første ret på rummet. (Dette gælder ikke Lounge og Lobby)
Begynder den tilfældige person at chikanere streamer/optager kan de risikere at få et ban fra +35 Teamspeak

Da +35 ikke optager lyd/aktivitet på vores Teamspeak server kan en admin kun hjælpe når situationen opstår.


Dette er den bedste måde at se det på hvis du spørger mig, men hvis Jumpman, Degu eller Tudefjæs ikke
reagere på opslaget må du lige hive fat i dem så de kan give deres input, du er ikke den eneste der har
spurgt mig omkring regler på det her punkt, så det kan være noget der lige skal være lidt om.
User avatar
[+35]Degu
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 13
Joined: 02 Mar 2016 20:31

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Degu »

Hmm det er da ikke nemt hvis det hele er offentligt forum så :(
Kan man lave et par cs go rum der kun er for members og hvor alm. member så kan flytte andre til? så må det vel være et privat rum hvor det ikke er tilladt?
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Kunne man ikke lave det sådan, at hvis man streamer så SKAL man lave sit eget rum på Teamspeak serveren (Et midlertidigt rum).
Hvorpå at der står at man skal være opmærksom på at streaming er tilladt i disse rum? øvrige rum er det ikke tilladt i?
Tænker det er den letteste løsning, og måden hvorpå at folk faktisk får læst reglerne, i stedet for at det er en lang smørre, så gider folk ikke læse det?
User avatar
[+35]TudeFjæs[WA]
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 21
Joined: 09 Feb 2016 21:13

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]TudeFjæs[WA] »

Det nemmeste var vel bare at lave nogle nye CSGO rum med (STREAMING ALLOWED) efter navnet og så ændre dem vi har til CSGO1 (NO STREAMING), CSGO2 (NO STREAMING) osv..
og hvis det ikke kan løse problemet så kan vi vel sætte en en pop up besked på ts serveren når folk joiner hvor der står lidt regler om at man ikke må streame i visse rum og at man må i de andre, ellers udløser det perm ban fra serveren?
User avatar
[+35]Jumpman
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 189
Joined: 05 Feb 2016 15:00
Contact:
Jumpman’s avatar
Loading…

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Jumpman »

I har nogen gode forslag i siger bare til når der skal rettes til
Image
Image
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Jeg tænker det at med at skrive det på "rummets navn" er en super god ide Tude :)
User avatar
[+35]Degu
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 13
Joined: 02 Mar 2016 20:31

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Degu »

Ja lad os prøve det tude skriver :)
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Skal vi få sat noget i værk gutter? :)
User avatar
[+35]TudeFjæs[WA]
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 21
Joined: 09 Feb 2016 21:13

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]TudeFjæs[WA] »

ja skal nok gå igang med at lave navnene om, hvis ikke jump når det før mig, jeg venter dog bare lige pt på at der ikke er folk der spiller i dem =)
User avatar
[+35]Turtle
CSS & CSGO Member
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2017 01:18

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Turtle »

Det er bare i orden :)

- Det var også kun for lige at høre af :)
User avatar
[+35]Jumpman
Global Moderator, G5, CSS, CSGO & WOW Member
Posts: 189
Joined: 05 Feb 2016 15:00
Contact:
Jumpman’s avatar
Loading…

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by [+35]Jumpman »

[+35]TudeFjæs[WA] wrote: 19 Jan 2018 23:07 ja skal nok gå igang med at lave navnene om, hvis ikke jump når det før mig, jeg venter dog bare lige pt på at der ikke er folk der spiller i dem =)
For en gangs skyld var du hurtigere end mig he he
Image
Image
maddog
Forum Member
Posts: 1
Joined: 23 Dec 2017 17:30

Re: Drøftelse af reglement på TS-serveren...

Post by maddog »

Hey folkens.. Synes det er lidt sjovt når man læser det her.. fordi så vidt jeg husker var det kun Lyandra der spurgte mig om jeg ikke ville slukke streamen hvor jeg sagde jo self... og 2-3 DEGU, MANI, Lyandra, Turtle og Mig, så smuttede Lyandra og Raimer kom på og synes da det var pisse hyggeligt med stemningen så tændte jeg igen.. altså Hallo 4 follows come on!! i føler jer overvåget?? for hvad?? altså helt ærligt jeg synes det var en dårlig måde Degu håndterede lorten på.. han er sku mere end 30+ i alder og ikke 2 år jeg blev næsten truet med alt muligt latterligt.. istedet for at sige hallo makker kan du lige slukke igen på en anstændig og voksen måde.... Men undskylder mange gange hvis man støder de ældre her på Nationen.. nu har jeg spillet med +35 de sidste 8-9 år og aldrig oplevet sådan en opførsel.. men beklager mange gange hvis i føler jeg stødt...

Over and Out Maddog..
Post Reply